Jag gör Marianne Samuelssons jobb gratis


Regeringen har gett Marianne Samuelsson, Gotlands förra landshövding (hon med strandskyddet, ni vet) ett nytt jobb.

Säkert bra. Marianne Samuelsson är säkert en kompetent kvinna, och det är ju regeringens motto att anställa personer med kompetens istället för partibok. Förutom att jag är orolig för att det hade inneburit att halva regeringen inte fått något jobb om Reinfeldt tillämpat den principen när han valde regering tycker jag nog att man från regeringens sida ibland väljer lite underliga jobb till dessa personer med kompetens.

Som nu. Marianne Samuelsson har fått i jobb att… utreda vilka riktlinjer myndigheter har när det gäller sexköp.

Alltså seriöst, vad är det för ett jobb? Att utreda riktlinjer för myndigheter att begå brott? För inte bör väl myndigheter ens ta ordet sexköp i sin mun? Om deras anställda begår det brottet ska de väl straffas av en domstol och sen får en chef bedöma om personen är lämplig att jobba kvar. Antar jag. Och det behövs väl inga riktlinjer för?

3 tankar på “Jag gör Marianne Samuelssons jobb gratis

  1. Pingback: Tankar inför jobbkongressen « Viktor Tullgren

  2. Pingback: Brockmans blogg » För dig som inte ska på jobbkongressen

Lämna en kommentar