Jag är knäpp. Jag måste blogga!


Jag är knäpp. Jag måste blogga! Ungefär det resonemanget verkar den här killen ha fört innan han skrev detta inlägg. Även publicerat här. Kanske borde han ha resonerat lite mer med sig själv innan.

Philip Wendahl försvarar invandrarfientlige Fortuyn med citatet: ”Om vi tar invandringen talade Pim Fortuyn ofta i TV om att han inte hade något emot marockaner utan tvärtom hade gått till sängs med många av dem.”

Förutom att det finns cirka 190 ytterligare länder i världen än Marocko är citatet rätt så fascinerande att ta upp som intäkt över Fortuyns vackra människosyn. Jag har läst rätt så många böcker om exempelvis förintelsen, och det finns fler än ett exempel på tyskar som gick till sängs med kvinnor av judisk börd, trots att de var antisemiter.

Wendahl skriver att han hoppas att Folkpartiet ska bli mer ”fortuynskt”. Jag menar att de har varit det under en tid, men lär väl knappast bli mindre av det ju närmre valet vi kommer. Vi kan nog räkna ner dagarna innan nästa folkpartistiska utspel om ”hårdare tag” för invandrare kommer, kanske det är det gamla språktestkravet eller obligatoriska gynundersökningar av muslimska skolflickor – eller så är det nåt nytt den här gången.

Philip Wendahl återkommer säkert. Om inte annat kan han ju gå till någon av sina referenser. Sveriges kulturminister berättar om Wendahl:

”I Philip ser jag en frände för det jag själv vill arbeta för, fler företagare, ett vitalt kulturliv, krafttag mot droger och satsningar på barn och ungdomar och möten mellan människor. Sverige håller på att bli ett starkt segregerat land, det vill vi båda motverka.”

Kommentera

