Vem har Göran Hägglund mördat?


Låt mig först dra en annan kristen ”parallell”. Låt den som är fri från synd kasta den första stenen. Men vi som inte gjort oss skyldiga till att bryta ”de flesta” eller ”alla” budord är förhoppningsvis fler än de som gjort det. Göran Hägglund, han är en som gjort det.

Alltså har Göran Hägglund:

1. Haft andra gudar vid sidan om Gud! Göran Hägglund har alltså kanske tillbett elefantguden Ganesha.
2. Missbrukat Guds namn! Förhoppningsvis inte allt för grovt bara, ty då blir han straffad av Gud.
3. Inte hållit sabbatsdagen helig. Det hade inte jag heller gjort om jag låg på 3 procent i opinionsmätningarna.
4. Inte visat aktning för sin mor och far.
5. Mördat. Detta tycker jag är rätt så allvarligt, och borde föreligga en prick i konstitutionsutskottet.
6. Begått äktenskapsbrott. Han är igång, den där Göran!
7. Stulit. Undrar vad. Knappast väljare.
8. Vittnat falskt mot hans nästa. Jag säger bara: Bensinskatt
9. Haft begär till hans nästas hus. Gräset är alltid grönare.
10. Haft begär till hans nästas tjänarinna. Undrar om han valde Unsgaards.

Men han är ju åtminstone ärlig, Hägglund, som erkänner allt sitt syndande i tv. Därtill har han ju garanterat gjort sig lite mer intressant inför valet. Frågan är det räcker, att vara Sveriges mest syndiga partiledare!

One thought on “Vem har Göran Hägglund mördat?

  1. Ping: Politikerbloggen » Göran Hägglund: “Jag kan nog bocka av de flesta budorden”

Kommentera

