• 20:35 Aaaaah – vissa muslmer vill leva som muslimer i ett muslimskt land därför att de tycker att det är bäst!!! HJÄÄÄÄLP! #ironi #
  • 20:35 Evin Rubar måste ha haft en dålig dag på jobbet när hon gjorde detta reportage #dokumentinifran #
  • 21:15 @staffanthore Den tog sig lite på slutet, men innan spelade den andra grupper i händerna. Men den visade på problemen med religion öht #
  • 21:25 RT @evalenajansson: hör hur Husmark Pehrsson sitta och ljuga i tv. 2007 varnade I Efraimsson för att svårt sjuka skulle drabbas hårt #
  • 21:29 @MaryXJ Men om man är minister måste man väl för bövelen känna till remissvaren? Om man nu med säkerhet yttrar sig om dem? #
  • 21:30 @staffanthore När har jag försvarat väldigt konservativa åsikter? När har jag tigit ihjäl frågan? Jag tyckte dokumentären var ensidig #
  • 21:32 @staffanthore Jag vill ju att all religion ska vara en privatsak och ha noll inflytande över samhället och människors privatliv #
  • 21:32 @staffanthore Däremot menar jag att muslimer ständigt målas upp enligt den bilden som skedde i dokumentären. Jag känner ingen sån muslim #
  • 21:38 @staffanthore Att jag sa så var ju utifrån hur islamism beskrevs. Varför pratar vi aldrig om hoten av kristen extremism? #
  • 21:39 @staffanthore Ja, det var ju ett idiotiskt uttalande av en företrädare för en muslimsk förening! Men han är inte islam! #
  • 21:44 @staffanthore De flesta och de flesta… det finns kristna, biskopar i England exempelvis, som vill se mer kristet inflytande över samhället #
  • 21:44 @staffanthore Jag sa inte att han inte får ta ansvar, men han är inte Islam. Det finns fler bilder som aldrig kommer fram #
  • 21:45 @staffanthore Det är ett större problem i samhället att muslimer stigmatiseras än att det finns idioter inom Islam #
  • 21:55 @staffanthore Vilka är "dom"? De är 400 000 – alla är ju inte med i dessa två föreningar. Långt därifrån #
  • 21:59 @staffanthore Det var en konstig jämförelse – Vad är en kristen? Vem är kristen? Har svenska kyrkan ett ansvar för hur Carola upplevs? #
  • 22:00 @staffanthore Och Mona Sahlins ansvar sträcker sig rimligtvis enbart till det socialdemokratiska partiet – inte alla som röstar på oss #
  • 22:07 @staffanthore Gör du? Jag tycker du mest argumenterar mot mig för att jag tyckte att en dokumentär var ensidig. Vad har du gjort konkret? #
  • 22:09 @staffanthore Jag sade att uttalandena var idiotiska, men även vidriga och unkna. Dock är de inte muslimska, utan från enskilda individer #
  • 22:10 @staffanthore Det enda jag från början skrev om var en dokumentär på svensk statlig television som jag tyckte var ensidig. #
  • 22:12 @staffanthore Det typiska är ju att SVT nu sänder en dokumentär om Tvångsgifte… också en anomali, men stärker enbart bilden om Islam #
  • 22:14 @politikerlilith Vad är det för fel på dörrknackning nu då? #
  • 22:17 @staffanthore Hur många dokumentärer har du sett som lyft fram de bra delarna med islam? Hur ofta hör du talas om det dåliga? Jämvikt? #

http://twitter.com/politikern

Kommentera

