• 08:52 @anders_e släpps i morrn eller på fredag tror jag #
  • 09:37 förbereder inför programnämndssammanträdet på eftermiddagen. Diskussioner om personlig assistans väntar. Majoriteten vill utreda – igen. #
  • 10:10 det är nåt vitt, äckligt skit, som faller från himlen #
  • 10:14 @Twingeling Det är ju fullkomligt vidrigt! 🙂 I morrn ska det tydligen bli 5-6 cm snö i Örebro! Nicht gut! #
  • 10:17 @mariannemalki Det är något trevande vitt som faller, men det är typ inte snöflingor utan snösmulor #
  • 13:05 @danielNerikes Rolig idé men frågan är ju om några tycker presskonferenser är roliga. Brukar kunna bli tradigt – tror inte folk tittar #
  • 14:12 Sitter på social välfärd – det är svinkallt i sessionssalen. Nu budget för 2010 – vi yrkar på vår KF-budget #orepolitik #
  • 14:19 Besluten klubbas raskt. Nyss avslog programnämnden de borgerliga majoriteternas förslag i socialnämnderna att minska socialbidraget. Bra! #
  • 14:20 Nu diskuterar vi ansökan om bidragstillskott för pensioner till RSMH #orepolitik #
  • 14:25 Och RSMH fick mer pengar. Bra det – de bedriver bra verksamhet. Nu extrabelopp till föreningen Stjernan #orepolitik #
  • 14:27 I programnämndens remissvar om överenskommelse med civila samhället har jag fått in ett stycke – bra det! #orepolitik #
  • 14:28 Vi ligger en halvtimme före det vi ska ligga – det är ju lite udda för att vara ett politiskt möte. Alla ser vilsna ut #orepolitik #
  • 14:31 Nu ska vi justera schablonbeloppet för hushållsel i försörjningsstödet. Elen blir dyrare #orepolitik #
  • 14:34 Vi bordlade ärendet för det innehöll en oklarhet, Hushåll med 3 personer får mindre pengar trots dyrare el. Ingen visste varför #orepolitik #
  • 14:41 Förvaltningschefsinformation – intraprenaderna går bra! Kul! #orepolitik #
  • 14:43 Socialnämndsordförandena tillhör prioriterade grupper i vaccinationskedjan. #orepolitik #
  • 15:07 Just nu har vi kafferast – sen blir det diskussion om personlig assistans på entreprenad. #orepolitik #
  • 15:19 Nu förklarar tjänstemannen varför hushåll med tre personer ska få mindre pengar för elpriser – mycket underligt. #orepolitik #
  • 15:22 Tydligen har konsumentverket nya beräkningar på hur mycket el hushåll med tre pers ska göra av med och lite så – rörigt #orebudget #
  • 15:25 Nu är det ett sekretessärende – med andra ord *******************’********** #orepolitik #
  • 15:28 På vilken kanal sänds kvalet ikväll? Sen sänds ju även SVT:s uppföljning på Graven vilket väl är synonymt med Jurgårns kval efter säsongen #
  • 15:31 Så – nu utredning om pers. ass. i entreprenadform – utredningen vill lägga planerna på privatisering på is. Bra! #orebudget #
  • 15:39 Utredningen slår fast precis det vi i oppositionen sade redan i januari, utan utredning. Visst resursslöseri att utreda mao #orepolitik #
  • 15:49 Jag tycker man försöker svartmåla kommunens pers. ass genom att lägga på OH-kostnader som känns kraftigt överdrivna. #orepolitik #
  • 16:16 är inte överraskad över att MUF ordnar spritfester tinyurl.com/ygxdx6g #
  • 16:20 @nickemannen @MaryXJ SSU har mig veterligen alltid haft nollpolicy på SSU-evenemang. Åtminstone så länge jag har varit medlem! #
  • 16:28 nu pratas det om kultur för seniorer, dessförinnan om landstingshälsan. #orepolitik #
  • 16:30 @nickemannen "i vissa sammanhang" är ett brett begrepp, men vi har inte alkohol på SSU-evenemang. #
  • 16:33 FP går till val på att slopa värnskatten och C vill sänka lönerna för ungdomar. Man undrar om prioriteringarna i Alliansen #
  • 16:39 @elker Ingångslön är väl också lön? Eller vill ni ge unga ingångspriser? #
  • 16:49 @elker Oavsett vad så vill ni genom en underbudspolitik försämra lönebildningen i Sverige. Konsekvenserna blir lägre löner. #
  • 16:51 @Liwal Vi får hoppas på det 🙂 #
  • 18:32 @MaryXJ Bra det! #
  • 18:36 såg just en lustig video med @kentpersson där han lovar o lovar o lovar men berättar inget hur kalaset ska betalas. Vad skärs det ner på? #
  • 19:10 Det blir Hamrén!!!! Jippie!!!! #
  • 19:12 Hamrén förbundskapten OCH tränare för Rosenborg – udda lösning? #
  • 19:54 @kentpersson jo, det gör jag, det kan du vara säker på 😉 Så: Hur finansierar ni satsningarna – vad skär ni ner på? #
  • 19:55 Jaaaaaaaa!!! Heja Assyriska!!!! Sossestäder ska upp i Allsvenskan! #
  • 19:57 @mariannemalki 🙂 Det vore kul! #
  • 20:01 @ChrisWesslen Det bryr jag mig inte så mycket om – jag tycker mest det vore kul om Södertälje får mer cred! #
  • 20:05 Haginge, Djurgården, säger att de inte kommit upp i normal standard. Problemet är väl att det är just det som de har #
  • 20:07 @kentpersson Men på din youtubefilm, där du berättar allt bra, där kunde du väl berättat vad ni sparar på? Där fanns väl tid? #
  • 20:19 @kentpersson ok, kan du maila mer er budget så får väl jag redovisa för väljarna hur ni spar då, för det tror jag är intressant! #
  • 20:21 jaaaaaaa!!!!!! 2-0!!!! Heja Assyriska!!!!! #
  • 20:26 @kentpersson Nej, jag överlåter åt våra duktiga landstingspolitiker att prata om vår politik – jag vill bara läsa er budget! Får jag det? 🙂 #
  • 21:00 väntar med spänning på att få oppositionens budget av @kentpersson så jag kan läsa mig till det han ej vill säga – vad de sparar på! #
  • 22:01 Morden var seeeeeeeeegt – mördande segt! Hoppas på bättring framöver! #
  • 22:06 @evalenajansson har aldrig givit det en chans – och skulle jag göra det får det isf bli på box! gillar att titta i egen takt! #
  • 22:09 @politikerlilith Jag tyckte som sagt det var segt – blev ju aldrig vare sig spännande eller intressant! Dessutom känns manuset tarvligt 🙂 #
  • 22:13 @evalenajansson Jo, men du vet, jag är bortskämd med 5.1 ljud och inte sketna mac-högtalare 😉 #
  • 22:13 @kentpersson Tack tack! Ska bli intressant läsning! Allt gott! #

http://twitter.com/politikern

Kommentera

