Hade jag inte bättre smak än så?


Jag påstår inte att jag är en cineast. Jag är ingen finsmakare av film som föreslår Bergmans ”Tystnaden” på filmkvällar med kompisar. Faktum är att jag kan titta på det mesta.

För ett par månader sedan blev jag kund hos ett företag på nätet som hyr ut film till en fast månadskostnad. Filmerna kommer hem till dig och du får ha dem hur länge du vill och skickar bara tillbaka dem när du sett dem och vill ha nya. Smidigt. En grej med sidan är att man kan betygsätta filmerna man sett. Utifrån betygen tar företaget fram rekommendationer på filmer som de menar är liknande dem man sagt att man gillar.

Som sagt, jag påstår inte att jag är nån extrem finsmakare. Men jag tittar fan inte vad skit som helst. Så jag undrar hur de resonerar när de rekommenderar mig att hyra Showgirls – nån jäkla strippfilm från 90-talet som väl, med rätta, klassas som en av de sämsta filmerna som någonsin gjorts.

Jag trodde jag hade bättre smak än så i alla fall!

Kommentera

