Otrogen mot sin frisör?


Klippte mig igår, eller mer korrekt: igår lät jag mig bli klippt av en annan person. Varje gång jag bokar klipptid får jag frågan ”vem är det som brukar klippa dig” och jag svarar varje gång att ”ja, det är ju hon blonda som är gift med en polis” och så säger de ”Sofia” och så blir jag klippt av Sofia. För jag glömmer bort att Sofia heter Sofia i och med att jag typ klipper mig fyra gånger per år.

Igår klippte dock inte Sofia mig utan en annan tjej som följaktligen heter något annat. Ty Sofia hade inga klipptider förrän typ maj och med tanke på att min frisyr är relativt enkel att få till så tänkte jag att det klarar säkert någon annan också. Så igår blev jag klippt av någon annan samtidigt som Sofia stod bredvid och klippte annan person. Det kändes konstigt. Det kändes som om jag var otrogen mot min vanliga frisör. Inför henne. Jag är frisörskadad.

Kommentera

