”Att hänga ut brottslingar”


Ibland får jag skäll för att jag tycker det är fel att media hänger ut dömda brottslingar. Det kan jag ta.

När jag läser sånt här stärks jag i min övertygelse.

Jag tycker media i allmänhet bör bli mer restriktiva att hänga ut dömda, för att inte tala om att hänga ut enbart misstänkta och åtalade. Detta oavsett om de är idrottsstjärnor, operasångare eller elektriker. Och jag tycker sidor som lägger ut denna typ av domar borde om inte förbjudas så åtminstone åläggas någon form av restriktion. Men jag inbillar mig att det är svårt, men jag blir så arg när jag läser om hur detta kan missbrukas.

Kommentera

