Depp…


Tydligen är det deppardagen idag. Visserligen hade jag huvudvärk i morse men en treo i ett glas vatten senare så var den borta. Halt och jävligt var det ute (Miljöpartiets kommunalråd hade dessutom fräckheten att påstå att jag såg ut som en pensionär när jag kom gående, vilket även Folkpartiets politiska sekreterare påstått för ett par veckor sen – man anar en komplott – men hellre en pensionär med något långsammare gångart än en 27åring med brutna ben). Blött var det också – sån där slask som man bara vill kräkas av.

På jobbet har det varit stressigt med mycket att göra. Men nej, hur mycket jag än tar i kan jag inte känna mig ”deppig”. Eller ens lite nere. Jag är nog bara en allmänt glad prick och idag är ingen värre dag än någon annan. Man får se det ljusa i tillvaron istället. Lena hade hört att man ska köpa aktier idag för de har aldrig varit så billiga som nu. Solen går upp lite tidigare och ner lite senare för varje dag som går. Och det är bara 608 dagar kvar till valet 2010.

Kommentera

