En har det väldans bra…


Lördag den 3 januari 2009 och jag konstaterar kallt att livet är väldans bra…

”Själv” för första kvällen på länge, vilket i sig inte är något eftersträvansvärt. Ensamheten bryts ju liksom av den härligaste tjejen jag vet och jag vet ärligt talat inte något mer njutningsfullt än att bara sitta och titta på tjejen bredvid mig i soffan, men ensamtid är också något som ska tas tillvara på. Det är ju liksom det som är grejen – är man aldrig isär vet man ju inte hur bra man har det när man är ihop.

Så i kväll är det ensamtid.

Sitter i min soffa med katten och tittar på hockey – Sverige gjorde just 4-2 mot Slovakien. Såg tidigare på den lysande filmen ”Falskmyntarn” som handlar om hur en judisk expert på sedelförfalskning tvingas hjälpa tyskarna att trycka sedlar för att bygga upp Nazitysklands och underminera andra staters ekonomier.

Åt till det den delikata anrättningen pasta med räksås.

Nu hockey som sagt, och efter det blir det rysaren ”Barnhemmet” som fått mycket bra kritik (och ingen film som Lena hade sett, ens om jag mutat henne med tiotusen storstädningar).

Sen kommer jag nog liksom känna en tomhet i sängen och vid frukostbordet, men she’s just a phonecall away… En har det väldans bra!

2 thoughts on “En har det väldans bra…

Kommentera

