Erfarenheter Julafton 2008


Jag lärde mig en hel del saker igår, nämligen följande:

– Man spricker inte, hur mycket mat och godis man än äter.
– Jag fick inte färre julklappar i år…heller.
– Repliken: ”Tyst, jag ser på TV!” fungerar inte i verkligheten.
– De repliker som kommer varje år från farmor, Janne, pappa och mamma under Kalle Anka och Karl-Bertil kommer verkligen VARJE år.
– Hur trevligt det än må vara med jul är det skönt att det bara sker en gång per år.
– En mobiltelefon är ett kasst substitut för närhet i förhållanden – du borde vara här, eller jag där.

Julen var mycket, mycket bra ändå! Nu är det bara timmar kvar till ”den stora hemvändarkvällen” – traditionellt juldagsfirande! Blir förhoppningsvis kul!

Kommentera

