Har Örebro underlättat för mycket för cyklisterna?


Ibland trillar man av stolen (jag sitter i och för sig just nu i min enorma soffa och jo, jag trillar nästan av den också)! Dan-Åke Moberg, socialdemokratiskt kommunalråd i ett par dagar till i Kumla, säger att Kumla inte ska satsa så mycket på att underlätta för cyklister i förhållande till billister och exemplifierar med Örebro som han menar har ”gått för långt” i sin vilja att bli en cykelstad.

Jag tycker Dan-Åke Moberg har två fel av två möjliga. För det första tycker jag gott att Kumla visst bör satsa på att bli en bättre cykelstad och jag tycker Örebro borde satsa MER på att bli en ännu bättre stad för alla oss cyklister. Ta bara Marieberg, dit det typ är omöjligt att ta sig med cykel. Det borde kommunen göra något åt, inte hjälpa bensinspyende bilister ännu mer!

One thought on “Har Örebro underlättat för mycket för cyklisterna?

  1. Hej
    Tänkte bara tipsa om att det går en jättefin cykelväg förbi Brunnsparken, upp genom Adolfsberg, ut över åkermark och genom villaområden, för att sedan forsätta bakom travbanan och ner direkt till Marieberg C :).

    Så visst går det utmärkt att cykla till Marieberg.

Kommentera

