Men är det inte lucia?


Ser ni gårdagens tavla på Rådhuset. Den heter ”Från hus till hus, med ljus i håret.”

13_ulf-lernhammar_478

Ja men visst… tar man lite vitt pulver, en stor grogg, kanske tittar åt ett annat håll kanske man, jag säger kanske man, kan se något annat än typ… rutor i olika färger.

Nu ”kan ju inte jag konst”, och är också så kulturellt okunnig att jag inte tycker att en halv miljon kronor bara ligger o skräpar i kommunen så att vuxna människor kan skutta runt i någon sorts dansgrupp eller att tavlor av den här kalibern, som jag ärligt talat tror att min katt kan måla med bakbundna tassar, ska hängas upp på Rådhuset, men inte kan väl för tusan någon, ens med en kniv mot strupen, säga att detta är vackert?

2 thoughts on “Men är det inte lucia?

  1. jag kan knappt vänta tills imorgon (15/12) när jag får se vilket konstverk som finns i mitt fönster! 😉

Kommentera

