Prestationsångest


När jag blir stor vill jag bli som Storstadspojken. Jag vet inte om ni inser hur stor Storstadspojken är. Han är nämligen ihop med Blondinbella. Därav hans storhet. Jag vill inte vara ihop med Blondinbella, men i övrigt avundas jag det liv och leverne Storstadspojken tycks leva.

Storstadspojken ber nämligen om ursäkt när han uppdaterar sin blogg den 8 november. Inledningen är fantastisk: ”Sorry att jag inte uppdaterat.”

Har Storstadspojken inte uppdaterat sin blogg på… en månad, ett år? Nej, Storstadspojken uppdaterade sin blogg två gånger den 7 november. Två gånger.

Sån vill jag bli – så försynt! Samtidigt bävar jag för er som läser min blogg. Som i det privata och dolda beundrar mig på samma sätt som hela Sverige och det svenska folket beundrar Blondinbella och Storstadspojken.

Alla ni, som trots att jag inte varje dag (har nog aldrig skett när jag tänker efter) tydligt redogör för dagens outfit. Jag som har ett jobb att berätta om berättar nog ändå inte så mycket om det. Jag som har ett liv att leva tror inte jag fullt ut delger er varje sekund vad jag gör.

Jag ber om ursäkt att jag är så fräck att inte be om ursäkt att jag inte bloggade alls igår. Ni som satt och darrade vid datorn, vilket tydligen folk gjort vid Storstadspojkens blogg – jag ber om ursäkt för den smärta jag åsamkat er.

Rädda Storstadspojken och Blondinbella – låt dem vara helt och hållet!

2 thoughts on “Prestationsångest

Kommentera

