Har Werme redan tröttnat?


Idag har Staffan Werme varit kommunstyrelsens ordförande i Örebro i 680 dagar, efter att ha längtat i nästan tjugo år efter posten. Nu verkar det som att han redan har tröttnat!

I fredags lanserades kampanjen ”Bli min Supporter – Staffan Werme running for the office of Europan Parliament” på det sociala nätverket Facebook. Kampanjen, som i skrivande stund har sju supportrar, hänvisar till Staffan Wermes sida på Facebook. Där presenterar Staffan sig själv och sin sida med ödmjukhetens blyga bokstäver:

Just nu tittar du på Sveriges intressantaste politiska sida. Visst är du med mig i arbetet för ett bättre Europa! Bli min supporter: Vi ses och hörs!”

I fredags, när jag läste detta, blev jag lite paff och flera frågor uppstod i mitt huvud.

1. Är Staffans Facebooksida verkligen ”Sveriges intressantaste politiska sida”?
2. Heter det ”intressantaste”?
3. Är inte Staffan Werme vald för ett bättre Örebro?
4. Ska en politiker efterlysa sina egna supportrar – ska inte supportrarna komma till honom/henne?
5. Ska Staffan Werme sluta som kommunstyrelseordförande i Örebro?

Och svaret är av allt att döma ”ja” (på den sista frågan alltså – alla vet ju att det är denna sida som är Sveriges MEST INTRESSANTA politiska sida). På Folkpartiets i Örebro län hemsida (Hans Blomberg, V, säger att det heter så, själv vill jag säga Folkpartiet i Örebro läns hemsida) läser jag följande:

Länsförbundet för Folkpartiet Liberalerna i Örebro län har nominerat Staffan Werme till Europaparlamentsvalet. Staffan är en känd profil i länet och har sina hjärtefrågor inom klimat- och miljöfrågorna.”

Ja, välkänd profil – sist jag kollade var han kommunstyrelseordförande och inte den glade gubben på stan.

Vi får väl se var Werme tar vägen – i Örebro verkar han redan vara en så kallad ”lame duck”.

Kommentera

