Tvåtuén – Att skriva svenska på mobiltelefon


Skickade just ett SMS till Lena innehållande ordet ”tvätten” (och innan mina feministiska vänner hugger huvudet av mig – nej, jag ber inte Lena hänga tvätten – det gör jag så gärna själv). Men att skriva ordet ”tvätten” på SMS är inte fullt möjligt. Åtminstone inte på min telefon.

Så är det nåt som ska hängas här i mitt hem som ska kommuniceras via mobiltelefon så får det bli det något mer svårtolkade ”tvåtuén”.

Om någon vet vad det är kan ju den höra av sig. Det kanske åtminstone inte luddar i torktumlaren om det!

Kommentera

