Örebro kommun drar i långbänk IGEN – företag flyttar IGEN


Jag ska inledningsvis göra ett tillkännagivande här på bloggen. Jag har ibland känt att så himla hemskt långbänksdragande som jag ibland får höra från exempelvis Jonas Karlsson, Peter Dahlgren och Björn Sundin att högerkoalitionen är, kan de väl ändå inte riktigt vara. Inte att jag tvivlat på mina partikamrater, inte alls – och jag vet ju att allt vi gått ut med har stämt och varit sant, men jag har ibland känt, trott, hoppats, att högerkoalitionen trots allt var lite bra på att någon gång inte dra saker i långbänk. Om inte annat bara för att jag litade på att åtminstone Moderaterna skulle vilja värna jobb och arbetstillfällen i Örebro.

Jag har alltså inte varit misstroende mot mina partikamrater, jag är snarare naivt välvillig till mina politiska motståndare.

För naivt välvillig. För nu händer det… igen. För… ja, jag vet inte…tjugoelfte gången, att det, som det heter i artikeln: ”Örebro kommun har inte lyckats lösa företagets lokalbehov trots propåer i över två år.”

Egentligen har detta utvecklats till en parodi på verkligheten. Vi anklagar högerkoalitionen för att dra saker i långbänk, Staffan Werme mumlar något om att allt är sossarnas fel, och sen visar det sig att vi talade sanning, de hade fel, och företag, arbetstillfällen och skatteintäkter flyr all världens väg.

ICA, Truckstop, TNT, försvarslager, nu Systemtruckar… och så vidare, och så vidare…

Försörjningsstöden börjar nu att öka igen i Örebro – för första gången sedan 1997. Det är ett enormt misslyckande för ”minska utanförskapet-alliansen”. Då har Örebro inte råd att förlora arbetstillfällen. Då har vi inte råd med mer stoppolitik. Då har vi inte råd med mer långbänkar. Då har vi inte råd med mer högerkoalition!

Och Jennie, nu är det 745 dagar kvar till valet.

1 tanke på “Örebro kommun drar i långbänk IGEN – företag flyttar IGEN

  1. Pingback: “… att allt vi gått ut med har varit sant” « John Johansson(s) blogg

Lämna en kommentar